Selasa, 3 Mac 2009

Buli Balik


Macam pernah dengar ye?Ala filem Afdlin Shauki rupanya...tapi isunya BULI di ASRAMA!

Saya melihat isu ini dari pelbagai sudut,seperti yang saya pernah ungkapkan kita masih ada YANG TERLUPAKAN...

1.Ibu Bapa
  • kerap kali men'swasta'kan pendidikan anak-anak.Pagi ke sekolah,petang ke sekolah agama,malam pula ke tuisyen.Bila masa bersama keluarga?
  • Perhatian.Kesibukan kerja sering kali menyebabkan masa bekualiti terhadap keluarga 'terkorban'(penulis ni murid sekolah,jadi mana-mana ibu bapa yang terbaca artikel ini dipersilakan respon).
2.Sekolah & Guru
Sebenarnya saya tidak mahu menyalahkan para guru,kerana mereka terpaksa mengikut arus sistem pendidikan.Bab ini terpaksalah rujuk pada pakar-pakar pendidikan pula...

Sebenarnya,saya ingin menjadi artikel ini yang terpendek dalam sejarah blog ini,rasa tak lengkap pula tanpa sedikit huraian.Secara peribadi,pelajar/remaja/kanak-kanak ini lebih mudah meniru perbuatan orang dewasa berbanding apa yang disuruh padanya.Tuntasnya sebagai rakyat yang muda tentu sahaja lebih mudah mengikut perilaku PEMIMPIN KITA...bak kata pepatah(dengan izin...sedikit ubah suai)
PEMIMPIN kencing berdiri,RAKYAT kencing berlari...

nota:
1.Penulis artikel ini BERSARA dari menjadi penulis tetap di blog BADAR.Segala urusan kemas kini blog diserahkan kepada pucuk pimpinan BADAR SBPI Sabak Bernam(mungkin saya menyelit sekali-sekala sahaja ).
2.Saudari Nur Hafizah Bt. Hasan telah kembali ke Rahmatullah pada 2 April 2009 yang lalu. Semoga roh beliau termasuk dalam golongan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan