Khamis, 21 Ogos 2008

21 Ogos:Yang Dilupakan


Ayyuhal muslimin!
Lupakah saudara 21 Ogos 1969(bukan Malaysia sahaja bersedih pada tahun itu)?
Seorang Yahudi Australia,Dr. Denis Michell telah memulakan kebakaran di Masjidil Aqsa.Antara khazanah yang musnah dalam kebakaran itu ialah Minbar Salahuddin (ratusan tahun usianya) dan tempat solat Zakaria.
Selain itu, 3 koridor menghala ke Masjidil Aqsa dari selatan ke utara, dinding selatan, karpet dan 48 tingkap masjid turut sama musnah dalam kebakaran tersebut.
Bagaikan sebuah telenovela,pihak Israel telah menangkap beliau untuk menunjukkan pada dunia betapa Israel berbaik hati menjaga Masjidil Aqsa bersama pihak Palestin.Namun,seperti sebuah filem Bollywood yang klise,ia diakhiri dengan babak 'happy ending' apabila Dr. Denis Michell dibebaskan atas alasan 'gangguan jiwa'(yang terganggu jiwanya yang tak kenal Islam!)

Yang Mana Satu?

Pihak Yahudi juga telah mengelirukan umat Islam dengan mengatakan Kubah Al-Sakhrah itu ialah Masjidil Aqsa.Padahal Masjidil Aqsa ialah masjid yang berkubah hijau.S.P.R(Sekolah Pemikiran Remaja ye!) mengajak anda menyedari hakikat yang dilupakan selama ini.JANGAN JADI AIMAN TAK KISAH!(lihat entri ini)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan