Isnin, 27 Oktober 2008

Sang Murabbi...

Sebelum ini saya ada mengkritik sebuah filem...sekarang tiada lagi Tan Sri P. Ramlee yang melakonkan filem Semerah Padi yang sarat dengan mesej...tak seperti Remp-it yang menonjolkan dajal rempit yang sengaja mengundang Malaikat Izrail...atau Gubra yang menampilkan adegan yang nyata mengelirukan yang boleh dikatakan menghina Islam.

Bukan saya mengagung-agungkan karya seberang tetapi betapa karyawan seberang bijak menggunakan medium hiburan,baik filem atau lagu sebagai medium dakwah.Contoh mudah,kumpulan Ungu yang mengeluarkan lagu berunsur nasihat seperti Andai Ku Tahu dan Dengan Nafasmu,wajarkah radio di Malaysia menyekat lagu-lagu sebegini?Dari aspek perfileman mereka telah menghasilkan filem Sang Murabbi,satu filem biografi tokoh ulama di san iaitu Ustaz Rahmat Abdullah.

Fikir-fikirlah karyawan kita,tiada lagi santapan minda untuk rakyat Malaysia yang lebih 'sihat' daripada cinta,cinta dan cinta sebelum nikah!
P/S:Krew blog BADAR mengucapkan selamat pergi dan selamat kembali kepada Ustaz Ahmadi dan Tuan Rizuan yang telah terpilih menjadi tetamu Allah.Mereka akan berangkat ke Tanah Suci Makkah tidak lama lagi.

1 ulasan:

  1. Tahniah Ust Ahmadi dan Ckgu Rizuan....
    smoga slamat di Tnh Suci kelak...
    panjang umur..Insyaallah bertemu lg....

    BalasPadam