Jumaat, 19 Mac 2010

NKI ke-30: Pendaftaran

Sesi pendaftaran bagi peserta NKI ke-30 telah bermula seawal jam 11.00 pagi. Kebanyakan kontijen tiba tepat pada masanya walaupun jarak yang ditempuh untuk tiba ke SBPI Sabak Bernam bukanlah dekat.


"... sekolah ini jauh sangat ke dalam, nasib baik jumpa jalan balik sini..."
-Pemandu bas SABDA, Encik Hamir Bin Kontang-


Ketibaan mereka disambut oleh urus setia NKI ke-30 yang terdiri daripada para guru dan pelajar-pelajar tingkatan 4 dan 5 SBPI Sabak Bernam yang berdedikasi. Pendaftaran peserta diadakan di garaj kereta mengikut zon masing-masing [utara, tengah, timur, selatan]. Selepas sesi pendaftaran, para peserta dan guru pengiring dibawa ke Dewan Ibnu Khaldun bagi sesi fotografi dan pengurusan penginapan di asrama.

"Perjalanan jauh kami dari SMS Miri sungguh memenatkan. Alhamdulillah, kami sampai di SBPISB untuk mengikuti program NKI ini."
-Guru Pengiring SMS Miri-


"...besarnya sekolah ini. Ingatkan sesat... tengok ada banyak lembu dekat sekeliling. Bila tengok betul-betul, barulah sedar... ni memang SBPISB."
-Fasilitator X-

"...macam-macam perasaan. Terkejut kali pertama datang ke sini. Tak sangka walaupun hujung ke pedalaman terdapat sekolah yang cantik! Tak ada nyamuk... tak kena gigit pun terutamanya waktu Maghrib. Kalau boleh nak pergi picnic dengan drebar-drebar lain."
-Pak Abu, STAR Ipoh-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan