Sabtu, 17 April 2010

BADAR KE KONSERT KESENIAN DAN KEBUDAYAAN ISLAM PSIS


saf kepimpinan BADAR Muslimin

Pada hari Ahad 11 april 2010, saf kepimpinan BADAR SBP Integrasi Sabak Bernam telah melakukan kunjungan ke Konsert Kesenian & Kebudayaan Islam Politeknik Sultan Idris Shah (PSIS). Konsert telah bermula pada jam 9.30 malam dan persembahan pembukaan telah disempurnakan oleh kumpulan nasyid dari PSIS sendiri. Kemudian konsert telah diserikan pula dengan persembahan oleh kumpulan "Saljuk" dari Matrikulasi Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Selanjutnya, para muslimin dan muslimat telah disajikan dengan persembahan daripada artis undangan iaitu Sdr. Muadz Dzulkefly yang terkenal dengan lagu-lagu hadis.

saf kepimpinan BADAR muslimat telah turut serta

persembahan daripada kumpulan SALJUK

kumpulan nasyid PSIS tidak kurang hebatnya

penyanyi nasyid hadis-Muadz

Muadz bersemangat menyampaikan lagunya

Pada penghujung konsert, Muadz telah mengingatkan para hadirin akan penderitaan saudara Muslim kita di Palestin. Saudara Muadz telah mengejutkan para hadirin dengan mendedahkan situasi sebenar di Gaza, Palestin di mana beribu-ribu tan bantuan yang telah dihantar oleh seluruh dunia kepada mereka semasa mereka diserang oleh pengganas Zionis hakikatnya tidak dapat masuk ke Gaza kerana dihalang oleh tembok penjara gergasi yang telah dibina oleh pengganas Zionis di sekeliling Gaza mengakibatkan bantuan tidak dapat masuk ke dalam melalui jalan biasa iaitu jalan darat.

tembok gergasi yang mengelilingi Gaza

Oleh kerana itu, menurut beliau pada bulan Mei ini akan dilakukan penghantaran bantuan kedua daripada seluruh dunia kepada penduduk Gaza yang diketuai oleh Perdana Menteri Turki, Reccep Tayyip melalui jalan laut. Jalan laut merupakan satu-satunya laluan untuk menghantar bantuan dan memastikan bantuan tersebut sampai kepada mereka yang memerlukan kerana hanya kawasan laut sahaja tidak dihalang oleh tembok Jahanam Israel.

Untuk makluman,Insya-Allah satu perhimpunan besar-besaran akan diadakan di Stadium Melawati Shah Alam pada 8 MEI 2010 bagi menyokong usaha penghantaran bantuan kedua ini.

Untuk maklumat sila rujuk:http://muadzseekinglight.blogspot.com/

Marilah kita beramai-ramai menyokong usaha murni ini demi saudara seagama kita di Palestin!

2 ulasan:

  1. Bila SBPISB nak hantar wakil team nasyid sekolah pula?

    BalasPadam
  2. Kalau tak silap, ahli kumpulan Saljuk tu ada bekas pelajar SBPISB dan bekas kumpulan Az-Zafran.. Aidi Ramli namanya..

    BalasPadam