Sabtu, 14 Februari 2009

Tanpamu...sempena Valentine

Oh,hari ini dah 14 Februari rupanya(klik mengenai sejarah 14 Februari)!Artikel kali ini tidak akan 'berkhutbah' mengenai halal-haram hari Valentine dan couple,kata orang Sudah terang lagi bersuluh'.Maka lebih baik merujuk para ustaz,apa pula kata ustaz Zaharuddin?

Indahnya C.I.N.T.A
Cinta itu wujud secara fitrah dalam diri yang bergelar insan.Sering kali kita bertanya,APA ITU CINTA?(jadi bahan perbincangan forum pula tu)

Cinta ialah fitrah,cinta mempertautkan insan sesama insan.Menyemai benih kasih sesama makhluk.

Cinta ialah hakikat,cinta yang mendekatkan makhluk pada Khaliq.Terbit rasa takut(khauf) dan harap(raja') pada rahmat,maghfirah dan reda-Nya.

Kerna cinta kita khusyuk ibadah pada-Nya...
Menunaikan cinta pada jalan yang haq(macam sahabat saya ni),menjadi ibadah pada-Nya.

nota:ada lagi satu lagu yang mempunyai mesej yang sama dengan lagu di atas...

Tanpa cinta-Mu aku resah
Tanpa kasih-Mu aku hampa
Tanpa diri-Mu aku mati....
Siapakah kita tanpa ALLAH

1 ulasan:

  1. Tika mata
    Diuji manisnya senyuman
    Terpamit rasa menyubur harapan

    Dan seketika
    Terlontar ke dunia khayalan
    Hingga terlupa singkat perjalanan
    Tersedar aku dari terlena
    Dibuai lembut belaian cinta

    Rela aku pendamkan
    Impian yang tersimpan
    Enggan ku keasyikan
    Gusar keindahannya
    Merampas rasa cinta
    Pada Dia yang lebih sempuna

    Bukan mudah
    Bernafas dalam jiwa hamba
    Dan ku cuba
    Menghindarkan pesona maya
    Kerna tak upaya ku hadapinya
    Andai murka-Nya menghukum leka

    Diatas nama cinta
    Pada yang selayaknya
    Kunafikan yang fana
    Moga dalam hitungan
    Setiap pengorbanan
    Agar disuluh cahaya redha-Nya


    Biar sendiri hingga hujung nyawa
    Asal tak sepi dari kasih-Nya
    Kerna sesungguhnya hakikat cinta
    Hanya Dia yang Esa

    Saratkan hati ini dengan cinta hakiki
    Sehingga ku rasai
    Nikmat-Nya
    Syurga-Nya
    Cinta-Nya

    BalasPadam