Isnin, 18 Ogos 2008

Aku,Dia & Kamu...

> > Manusia: "Eh dah subuh dah?"
> > Malaikat: "Bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu.."
> > Syaitan: "Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ni...awal lagi...zzzzzzzz"
> >
> > Manusia: "Nak makan, laparlah"
> > Malaikat: "Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... "
> > Syaitan: "Ahh, tak payahla... dah lapar ini!! Mmm..sedapnyaaaa"
> >
> > Manusia: "Hari ni nak pakai apa ye?"
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, pakailah pakaian yg menutup aurat"
> > Syaitan: "Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!"
> >
> > Manusia: "Alamak, dah lewat!"
> > Malaikat: "Bersegeralah wahai manusia, nanti terlewat ke pejabat.."
> > Syaitan: "Ahhh awal lagi..mmm..aaahh? Suruh si X, punchkanlah"
> >
> > Manusia: "Azan sudah kedengaran.. ."
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, segeralah menunaikan kewajipan"
> > Syaitan: "Baru pukul berapa..rilexlah. .awal lagi nieii"
> >
> > Manusia: "Eh, eh... tak boleh tengok ni, berdosa..."
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui!"
> > Syaitan: "Perggghh.. best tu...rugi ooo kalau tak tengok nie.."
> >
> > Manusia: "Saudaraku sedang melakukan dosa"
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, cegahlah ia.."
> > Syaitan: "Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh"
> >
> > Manusia: "Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain".
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu.."
> > Syaitan: "Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2..pandai2lah"
> >
> > Manusia: "Aku telah berdosa.."
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun... "
> > Syaitan: "Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali.rugila. ..(kalau sempatla ha ha)"
> >
> > Manusia: "Kalau pergi disko, mesti seronok!"
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .."
> > Syaitan: "Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh"
> >
> > Manusia: "Uuhhh letihnya arini..tak solat lagi nieee"
> > Malaikat: "Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu tiang agama"
> > Syaitan: "Hey anak Adam, ikutilah aku, kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan di akhirat (jangan mimpilah) untukmu..."
(sumber:mesej friendster)

Tiada ulasan:

Catat Komen